Norrberga

onsdag, mars 07, 2007

Hemmaman

Gunilla tog bilen till jobbet för att, som hon säger, avsluta den senaste kursen,och jag målade plywoodskivan, som nu hade torkat över natten, en gång till med provfärgen. Det verkar vara den färg vi tänkt oss, men vi ska sätta upp skivan och en bit tapet när färgen torkat ordentligt.
Dessutom har jag plockat fram grovisen och en gammal dammsugare från boden. Jag ska börja slipa det jag spacklade igår, och då vill Gunilla inte ha slipdamm i hela huset, och jag vill inte ha slipdamm i centraldammsugaren, för då kan den paja. Med en blandning av alla slangar, en bit avloppsrör och silvertape fick jag ihop en acceptabel kombination som gör att dammet stannar i grovisen, men suget kommer från centraldammsugaren.
Jag häftade upp ett plastskynke också, så kanske det damm som inte sugs bort i alla fall stannar i hallen. Häftapparaten fick jag hämta uppe hos Jocke som hade lånat den för att fixa sin sängbotten. Tack och lov hade den inte gått samma väg som måttbandet.
Jag letade på Hitta.se efter damen som drev Käppstället som var nedlagt, och fick tag i rätt telefonnummer. Hennes man, som var hemma, förstod vad jag sökte, och sade att frugan ringer när hon kommer hem. Då kan jag få namnet på det lim man värmer och använder, och kanske även var man får tag i det.

När Gunilla kommer hem ska vi åka och titta efter lämplig list att ha som överliggare till pärlspontpanelen. / Pelle